/* == Öröklodés, Metódus túlterhelése, felülírás == * Feladat 1: * Készíts egy Kutya nevu osztályt, mely három adattagot tartalmaz. * nev (String), kor (int), marmagassag (double). * Mindegyik adattaghoz valósítsd meg a hozzá tartozó setter/getter metódusokat. * Figyelj arra, hogy az adattagokat az osztályon kívül ne lehessen látni, kizárólag a setter/getter metódusokkal lehessen hozzáférni azokhoz. * * Legyen az osztálynak két konstruktora, egy paraméter nélküli, melyben a fenti adattagok az alábbi default értéket kapják: * nev : "Buksi"; kor : 0; marmagassag : 0; * A másik konstruktor tartalmazzon három paramétert (nyilván az adattagok típusának megfeleloen), ami beállítja az adattagokat. * * A kutyának van két metódusa. Az egyik egy ugat metódus, paraméter nélkül, mely kiírja a képernyore, hogy az adott nevu kutya ugat. * A másik metódus neve szintén ugat, paramétere egy String típusú érték. Ez írja ki, hogy az adott nevu kutya kit ugat (postás, rendor, vasutas, ...) * * Írj tesztállományt, hozz létre két kutyát. Az egyiket üres konstruktorral, értékeit a setter/getter metódusokkal állítsd be. * Ez a kutya a postást ugatja. * A másik kutyát az o paraméteres konstruktorával hozzd létre, ez a tejesembert ugatja. */ /* Feladat 2: * Származtasd a Boxer nevu osztályt a Kutya osztályból. * * A két metódusnév a paraméterezéssel marad, viszont írja ki továbbá, azt is, hogy ez egy Boxer. * **/ /* * Valósítsd meg a Shape interface-t, mely két metódust tartalmaz. * Ezek: public double getArea(); * public double getCircumference(); * * Implementáld az interface-t a Circle, a Rectangle és a Square osztályokban. * Circle(double radius); * Rectangle(double a, double b); * Square(double a); * * A tesztprogramban hozzál létre egy Shape[] shapes tömbot, melyekbe ilyen típusú példányokat rakj. * Irasd ki a kerületüket, területüket, és számold ki, hogy mennyi az összterület és összkerület. * * Jó munkát! * **/